مای نایس فیس بلاگ | مجله زیبایی

مجله زیبایی مای نایس فیس ارائه کننده مقالات جذابی در حوزه زیبایی صورت

مای نایس فیس بلاگ | مجله زیبایی

مجله زیبایی مای نایس فیس ارائه کننده مقالات جذابی در حوزه زیبایی صورت

6 نکته برای مراقبت از دندان های کامپوزیت که دانستن آن ها بسیار مفید است!

حال که شروع روال مطلب گذاری در این بلاگ، در خصوص کامپوزیت دندان صحبت کردیم، به نظرم بد نیست چند مطلب مرتبط و هم جهت با همین نوع عمل زیبایی داشته باشیم و سپس وارد موارد دیگر شویم. 

در این مطلب به مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان می پردازیم که چطور یک دندان کامپوزیت خوب و سالم را تا مدت زیادی برای خود با جلوه و شکوه اول حفظ کنیم: 


1. برای حساسیت موقتی آماده باشید


برخی از بیماران حساسیت دندانی را بلافاصله پس از عمل کامپوزیت دندان تجربه می کنند. درک این نکته مهم است که حساسیت موقتی کاملاً طبیعی است و هیچ نگرانی برای آن وجود ندارد.


در طی روش ، مینای دندان کاهش می یابد تا فضای کامپوزیت ها جای بگیرد. دندانهای ضخیم تر حساسیت بیشتری دارند.


این حساسیت طبیعی است و باید بعد از چند روز کاملاً فروکش کرد.


2. با دندان های کامپوزیت مانند دندانهای طبیعی رفتار کنید


برای سالم نگه داشتن کامپوزیت ها و سفید بودن لازم نیست برای نگه داشتن روکش ها از آن استفاده کنید.


با حفظ بهداشت روتین دندان ، کامپوزیت دندان را مانند دندانهای طبیعی خود درمان کنید.

 بهترین راه برای مراقبت از کامپوزیت ها ، مسواک زدن دو بار در روز ، مرتبا نخ زدن و استفاده از دهانشویه فلوراید برای مبارزه با پوسیدگی است.


3. یک مسواک بهتری خریداری کنید


مسواک درست در مورد مراقبت مناسب از کامپوزیت های دندانی تفاوت بزرگی ایجاد می کند. در بسیاری موارد ، برس های سخت باعث درخشش و صافی ونیرها می شوند. در برخی موارد شدید ، مسواک زدن بیش از حد با موهای سخت حتی می تواند آنها را خراش دهد.


کامپوزیت های دندان قوی هستند ، اما بدون جبران کل روکش ، هیچ آسیبی به آنها برطرف نمی شود.


بهترین راه برای جلوگیری از خراشیدن یا صدمه زدن به روکشهای دندانی ، خرید مسواک نرم و یادگیری مسواک زدن به روش مناسب است.


4- سنگ زنی دندان های خود را متوقف کنید.


بسیاری از افراد هنگام خواب دندان های خود را خرد می کنند. این به طور کلی برای دندان ها مضر است ، اما به ویژه برای کامپوزیت دندان خطرناک است.


سنگ زنی می تواند کامپوزیت ها را بپوشاند و به ساختار و قرارگیری آنها آسیب برساند. برای محافظت از روکش ها در برابر آسیب در طول شب ، یک محافظ دهان خریداری کنید.


دندانپزشکان شما می توانند از دهان محافظ سفارشی استفاده کنند تا به وضعیت مطلوبی بهتر برای دهان بیمار برسد.


5- در مورد دندانپزشک تجدید نظر کنید


همیشه با کارشناس مشورت کنید. قرار ملاقات ها و معاینه های پیگیری را با دندانپزشک خود تعیین کنید تا اطمینان حاصل شود از شخصی که با چگونگی ظاهر آنها مراقبت می کند ، از مراقبت از کامپوزیت دندان استفاده خواهد شد.


یک دندانپزشک همچنین می تواند در مورد اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از هرگونه خسارت مشاوره و پیشنهادات درمانی یا تغییر شیوه زندگی را برای اطمینان از ماندگاری کامپوزیت دندان تا زمانی که ممکن است توصیه کند.


6. از آسیب رساندن به مواد خودداری کنید


نکته مهم دیگر که باید به خاطر داشته باشید این است که اگر چیزی به دندانهای طبیعی آسیب برساند ، می تواند به کامپوزیت دندان آسیب برساند. ونیرها در معرض پوسیدگی طبیعی قرار دارند و برای جلوگیری از حفظ ظاهر ونیرهای دندانی چندین چیز وجود دارد.


این موارد شامل غذاهای سخت یا چسبنده مانند آب نبات یا غذاهایی است که باعث لکه دار شدن دندان ها مانند قهوه ، شراب و آبمیوه های تیره می شوند.


نکته پایانی: 

روکش دندانپزشکی تنها اولین قدم برای سرمایه گذاری در سلامت دندان شما است. از کامپوزیت های خود به خوبی مراقبت کنید تا مطمئن شوید که سرمایه گذاری شما مسبب ثمر خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد