مای نایس فیس بلاگ | مجله زیبایی

مجله زیبایی مای نایس فیس ارائه کننده مقالات جذابی در حوزه زیبایی صورت

مای نایس فیس بلاگ | مجله زیبایی

مجله زیبایی مای نایس فیس ارائه کننده مقالات جذابی در حوزه زیبایی صورت

چرا خانم ها تصمیم می گیرند عمل لابیاپلاستی انجام دهند!؟

لابیاپلاستی یک عمل جراحی است که برای تغییر شکل لابیاپلاستی زنانه صورت انجام می شود - لب های داخلی ورم روده.

 طبق آمار انجمن جراحان پلاستیک آمریکایی (ASPS) ، تعداد زنانی که به دنبال تغییر وضعیت لبهای خود هستند از زمان شروع پیگیری این سازمان در سال 2015 رو به افزایش است. گزارش آماری ASPS 2016 افزایش 39٪ در تعداد لابیاپلاستی ها  آن سال انجام شد.

گزارش های خبری درباره محبوبیت روزافزون لابیاپلاستی ممکن است شما را باور داشته باشید که زنان به دلایل آرایشی این کار را انجام داده اند ، براساس تمایل به مطابقت با آنچه که به عقیده آنها طبیعی است یا جذاب تر است. این احتمال زیاد با دلیل اصلی انجام بیشتر لابیاپلاستی ها فاصله ندارد.


چرا یک لابیاپلاستی انجام دهید؟


اندازه و شکل لب به اندازه رنگ چشم فرد است و دامنه آنچه "طبیعی" است گسترده و عمیق است. با این حال ، هنگامی که لب های زن به خصوص کشیده می شوند ، بافت اضافی می تواند باعث ناراحتی شود یا در عملکرد طبیعی قرار بگیرد. به عنوان مثال ممکن است یک ورزشکار که مدت طولانی لجبازی خود را نشان دهد ، این بافت را در حین انجام فعالیت بدنی به پای خود می چسباند. بافت لباسی که بیرون زده است باعث می شود نشستن روی صندلی دوچرخه ناراحت کننده باشد.


بله ، زنانی هستند که به دلایل زیبایی تصمیم می گیرند لابیاپلاستی را انجام دهند ، اما طبق گفته ASPS ، بندرت تحت تأثیر برخی از هنجارهای زیبایی قرار گرفته اند. برخی از افراد که احساسات داخلی داخلی خود را غیر طبیعی به نظر می رسانند ممکن است نسبت به ظاهر بیرونی دستگاه تناسلی خود آگاهی داشته باشند و باعث ناراحتی عاطفی یا روانی در هنگام رابطه جنسی یا هنگام پوشیدن یک تنه یا لباس شنا شوند. در شلوارهای یوگا که دارای تناسب اندام هستند نیز می توان آشکار بود.


از جراحی چه انتظاری دارم؟


برای انجام یک عمل جراحی لابیاپلاستی ، یک جراح به سادگی بافت اضافی را برش می دهد تا اجازه دهد لب های لبیلا مینورا به صورت مرتب در لابیا ماژورا ، یعنی لب های خارجی ورم روده جمع شود. می توان آن را تحت بی حسی موضعی یا عمومی انجام داد و بهبودی معمولاً سریع و بدون عارضه انجام می شود. داروهای ضد درد معمولاً پس از آن لازم است ، اما فقط برای چند روز. برای بیشتر خانم ها بهبودی سریع و بدون عارضه است.



ASPS توصیه می کند یک هفته مرخصی را برای استراحت و بهبودی از لابیاپلاستی ، پوشیدن شلوار شل و راحت و مینی پد برای جذب خونریزی جزئی توصیه کند. اگر این روش را انجام دهید ، پزشک همچنین ممکن است دستور دهد که در اولین دوره بعد از استفاده از تامپون ها استفاده نکنید. طی یک ماه باید به فعالیتهای عادی خود بازگردید.


لابیاپلاستی چیست؟


اصطلاح لابیاپلاستی به روشی اطلاق می شود که طول لبیلا مینورا را کاهش می دهد. این رایج ترین روش جوان سازی واژن است و می تواند علائمی را که خانم ها از پیچ خوردن و پیچ خوردگی لبه ها تجربه می کنند ، رها کند.


دلایل بیماران لابیاپلاستی می خواهند


خانمها به دلایل مختلفی از جمله درد ناشی از پیچ خوردن و پیچ خوردن لب در هنگام دوچرخه سواری یا در حین مقاربت ، خارش ، سوزش و خودآگاهی ، اقدام به جراحی می کنند.


لابیاپلاستی چه کاری انجام می دهد؟


هدف از این روش کاهش لبیلا مینورا است به طوری که آنها در زیر لابیا ماژورا مویی آویزان نشوند. لابیاپلاستی ممکن است برای کاهش عدم تقارن زمانی که یکی طولانی تر از دیگری باشد ، انجام شود ، یا ، به طور معمول ، طول هر دو لب را کاهش می دهیم تا لبها دیگر پیچ و تاب نخورند ، چنگ بزنند یا از یک لباس حمام بیفتند.

بیهوشی برای لابیا

لابیاپلاستی  روشی است که می تواند تحت بی حسی موضعی یا با آرام بخش دهانی یا تحت بیهوشی عمومی انجام شود.


روش لابیاپلاستی


متداول ترین نوع لابیاپلاستی روش تریم است که در آن بافت اضافی برداشته می شود و مستقیماً دوخته می شود. محبوبیت بعدی روش گوه است که پس از جدا شدن یک قطعه از بافت به شکل پای ، مرز طبیعی را حفظ می کند. همچنین می توان چین های اضافی هود کلیتوری را همزمان کاهش داد. بسته شدن معمولاً با بخیه های قابل جذب انجام می شود.


خطرات لابیاپلاستی چیست؟


خطرات مرتبط با لابیاپلاستی شامل بسیاری از اقدامات جراحی از جمله خونریزی ، هماتوم و عفونت است. شایع ترین عارضه برداشتن بیش از حد است. در حالی که برخی از خانم ها خواستار کاهش تهاجمی هستند ، این می تواند منجر به خشکی مزمن ، زخم شدن در یا در نزدیکی دهانه واژن و درد در هنگام مقاربت شود. مشکلات شفابخشی به احتمال زیاد با یک روش گوه ایجاد می شود ، به خصوص اگر بیمار در معرض موادی باشد که باعث کوچک شدن رگ های خونی می شود.


بازیابی از لابیاپلاستی


اکثر بیماران یک هفته مرخصی را از سر کار می گیرند و در طی آن می توانند با یخ زدن با یک بسته سرد که بین زیر شلوار بیمار و یک پوشاک الاستیک مانند Spanx ایجاد شده ، تورم و درد را کاهش دهند. این کار را می توان "بیست دقیقه بعد ، بیست دقیقه مرخصی" انجام داد. برای کاهش تورم نیز بیمار می تواند در پایین دراز خود باشد.


بیماران می توانند بعد از چهار تا شش هفته ، پوشیدن تامپون یا مقاربت را از سر بگیرند. ترمیم لابیاپلاستی به طور کلی بهبودی سریعتر را امکان پذیر می کند.


در حالی که تورم اعوجاج 6 هفته به پایان رسیده است ، تورم باقیمانده ممکن است شش ماه طول بکشد.

آنچه باید درباره پرکننده های چروک بدانید!

پرکننده های چین و چروک تزریقی می توانند ظاهری جوانتر از کسری از هزینه های سنتی جابجایی به شما نشان دهند. بیشتر آنها توخالی ، خطوط و چین و چروک ها را در کمتر از 30 دقیقه با نتیجه هایی که می تواند از 4 ماه تا بیش از یک سال به طول انجامد پر می کنند.

امروزه هم از مهم ترین و پر طرفدار ترین خدمات زیبایی در کشور میتوان به تزریق ژل و بوتاکس اشاره کرد که به وسیله پر کننده های پوستی یا بطور کلی به وسیله فیلر ها میتوان چین و چروک ها را از بین برد.

پرکننده های چروک تزریقی ، بر خلاف تزریق بوتاکس که باعث شل شدن عضله در زیر چین و چروک می شوند ، خط ، چین و یا ناحیه را با یکی از چندین ماده مختلف پر می کنند. در نتیجه ، نقاط مشکل تقریباً از بین می روند.


از پرکننده های چین و چروک نیز می توان به عنوان "حجم دهنده" استفاده کرد. لب های نازک را پر می کند ، و دست های کوبنده را می لرزاند.


درمان سریع و آسان است. اما همه پرکننده های چین و چروک روند نزولی دارند از جمله خطر واکنش آلرژیک و ایجاد برجستگی های ریز در زیر پوست. در برخی موارد ، این برآمدگی ها ممکن است دائمی باشد. و گاهی اوقات ، یک تغییر رنگ پوست مایل به قرمز معروف به اثر Tyndall اتفاق می افتد. تغییر رنگ می تواند برای چند ماه دوام داشته باشد ، اما درمان های مختلفی در دسترس است. در موارد بسیار نادر ، در صورت عدم استفاده صحیح از پرکننده های چین و چروک ، سلولهای پوستی ممکن است از بین بروند. همچنین مواردی از نابینایی ، زخم ناشی از ریزش پوست و فلج اعصاب گزارش شده است. به طور معمول ، پرکننده های چین و چروک که دوام بیشتری دارند ، احتمالاً عوارض جانبی ایجاد می کنند.


هر نوع چین و چروک مناسب برای هر نوع چین و چروک نیست. کمترین خطرات و بهترین نتیجه از استفاده صحیح از آن ناشی می شود. به همین دلیل شما باید فقط با آموزش های ویژه و مداوم ، پرکننده هایی را که توسط متخصص پوست یا جراح پلاستیک مجاز انجام می شود ، تزریق کنید.


در اینجا شکلی از پرکننده های چین و چروک موجود ارائه شده است. این شامل ترکیبات اساسی آنها ، نحوه کار آنها ، جوانب مثبت و منفی آنها و بهترین مناطق برای درمان است. پزشک شما می تواند به شما در انتخاب صحیح برای شما کمک کند.



پرکننده های چین و چروک اسید هیالورونیک

محبوب ترین دسته پرکننده های چروک اسید هیالورونیک است. هر نوع با روشی متفاوت با نتایج متفاوت کار می کند.


عوارض جانبی نادر است اما می تواند شامل قرمزی ، تورم و کبودی در محل تزریق باشد. پرکننده ممکن است به صورت برجستگی هایی در زیر پوست ظاهر شود. این مشکلی است که اغلب با گذشت زمان بهبود می یابد.


چه مدت نتایج از چند ماه تا بیش از یک یا دو سال متفاوت است. برخی تحقیقات نشان می دهد که تزریق های مکرر ممکن است به تحریک تولید طبیعی کلاژن بدن کمک کند. این به کاهش تعداد خطوط و چین و چروک کمک می کند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد پرکننده کمتری به مرور زمان برای رسیدن به همان نگاه مورد نیاز است.


پرکننده های چین و چروک اسید هیالورونیک شامل موارد زیر است:


تعادل بلوترو

Juvederm Voluma XC

Juvederm XC

Juvederm Ultra XC

Juvederm Volbella XC

Juvederm Ultra

Juvederm Ultra Plus

Juvederm Vollure XC

ابریشم را ترجیح دهید

رستیلان

Restylane-L

Restylane-Lyft

Restylane Silk

Restylane Refyne

Restylane Defyne

پرکننده های چین و چروک مصنوعی

این دسته کوچکتر از پرکننده های چین و چروک شامل مواد آزمایشگاهی می باشد که به هر چیزی که به طور طبیعی در پوست یافت می شود ، ارتباطی ندارد.


همه پرکننده های این گروه عوارض جانبی مشابهی دارند مانند قرمزی ، تورم یا کبودی در محل تزریق. عوارض جانبی دیگر شامل گره یا برآمدگی زیر پوست است که قابل مشاهده و احساس است و در موارد نادر ممکن است نیاز به عمل جراحی برای از بین بردن باشد.


این مزایا شامل یک اثر ماندگار تر است. و حداقل یک پرکننده پر کردن خطوط و چین های نیمه دائمی را ارائه می دهد. به یاد داشته باشید ، محصولاتی که اثرات ماندگاری بیشتری دارند ، احتمالاً عوارض جانبی ایجاد می کنند. و در صورت استفاده صحیح از آن ، پرکننده های چین و چروک مصنوعی ممکن است باعث بی نظمی شوند.


پرکننده های چین و چروک مصنوعی شامل موارد زیر است:


بلافیل

تابش

مجسمه سازی

سیلیکون

پرکننده های چین و چروک کلاژن

دانشمندان اولین پرکننده های چین و چروک را از یک فرم خالص کلاژن که اکثر آنها از گاوها استخراج شده بودند ، تهیه کردند. اگرچه خوب کار کرد و یک ظاهر طبیعی را به نمایش گذاشت ، اما نتایج طولانی ماند. بیشتر تزریق های کلاژن در اوایل 1 ماه پس از شروع درمان ، تجزیه می شوند. از آنجا که این پرکننده های چین و چروک از یک منبع حیوانی ساخته شده اند ، آنها همچنین میزان واکنش آلرژیک بالاتری داشتند و از قبل به آزمایش آلرژی احتیاج داشتند.


روش های جدید پردازش کلاژن به کاهش خطرات کمک کرده است. بعلاوه ، اشکال جدیدی از کلاژهای مصنوعی باعث می شود که این تزریق ها برای طیف گسترده تری از مردم ایمن تر و مفیدتر شوند. اگرچه نتایج به اندازه سایر پرکننده های چین و چروک دوام ندارند ، اما بسیاری معتقدند که نتایج طبیعی به نظر می رسند.


عوارض جانبی تزریق کلاژن برخی از خطرهای واکنش آلرژیک (عمدتاً برای افرادی که هنوز از منابع گاو استفاده می کنند) و همچنین کبودی و قرمزی در محل تزریق وجود دارد.


تزریق کلاژن شامل:


کیهاندرم

تکامل

فیبر

زیدرم

Zyplast


پرکننده های چین و چروک اتولوگ

چربی رایج ترین ماده در این دسته است. چربی خود را از نظر جراحی از ران ، باسن یا معده خارج کرده و درمان کرده و سپس تزریق می کنید. شما نیاز به دو روش دارید (یکی برای از بین بردن چربی و دیگری تزریق آن). هر دو روش را می توان در یک بازدید انجام داد. مراحل اضافی تصفیه چربی که در آزمایشگاه انجام می شود می تواند پرهزینه و وقت گیر باشد. نتایج می تواند نیمه دائمی باشد ، اگرچه ممکن است به شما نیاز به یک سری از تزریق های انجام شده در طول زمان داشته باشد.


تزریق پلاسمای غنی از پلاکت ("لیفت خون آشام") نوع دیگری از پرکننده / ومولایزر چروک اتولوگ است. خون از بازو گرفته می شود ، درمان می شود و سپس به صورت تزریق می شود. اثرات آن می تواند 12 تا 18 ماه به طول انجامد.


خطرات مشابه سایر پرکننده های چین و چروک از جمله کبودی ، قرمزی و تورم در محل تزریق است. از آنجا که پرکننده ها از بدن شما وارد می شوند ، این تزریقات نیازی به تأیید FDA ندارد.


به حداقل رساندن خطرات و افزایش نتایج خوب برای همه پرکننده های چین و چروک

پرکننده های چین و چروک از جمله ایمن ترین روش های آرایشی در حال استفاده هستند. اما مواردی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از عدم اطمینان از معالجه درمانی خود انجام دهید:


اجازه ندهید قیمت راهنمای شما باشد. اگر به شما یک روش پرکننده چین و چروک پیشنهاد می شود که بسیار کمتر از درمان استاندارد هزینه دارد ، احتمالاً برخی از سازش ها یا به مهارت ارائه دهنده یا کیفیت محصول انجام می شود. هرگز با معامله کردن با صورت خود معامله نکنید.

تمام پرکننده های چین و چروک باید در محیط پزشکی با ابزار استریل انجام شود. بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی آنها را انجام می دهد ، در خانه ها ، هتل ها ، استخرها یا استراحتگاه ها انجام نمی شود.

از منابع خارج از مطب پزشک ، پرکننده های چربی تزریقی دریافت نکنید. از چه چیزی به شما تزریق می شود آگاه شوید و از پزشک خود بپرسید که آیا از پرکننده چین و چروک تأیید شده توسط FDA استفاده می شود و آیا مستقیم از سازنده خریداری شده است یا خیر. گزارش هایی در مورد همه چیز از سیلیکون با درجه صنعتی گرفته تا روغن بچه وجود دارد. اگر ارائه دهنده این اطلاعات را به شما ارائه نمی دهد ، اجازه ندهید که این مراحل را انجام دهد.

برای محافظت از پرکننده روزانه از ضد آفتاب استفاده کرده و از محافظت در برابر تغییرات رنگی بعد از التهاب ناشی از سوزن سوزن شدن از تزریق کمک می کند.

انواع روکش های دندان با معرفی کامل

مواد مورد استفاده در ساخت روکش ها کامپوزیت و سرامیک هستند. روکشهای کامپوزیت دندان از نظر زیبایی نسبت به روکشهای سرامیکی پایین تر هستند ،

 به اصلاحات مکرر احتیاج دارند ، و ماندگاری چندانی ندارند ، اما نکته قوت آنها در این واقعیت نهفته است که ساخت آنها بسیار آسانتر و به مراتب ارزانتر نسبت به روکشهای سرامیکی است.

 از طرف دیگر ، در صورت تمایل برای بازآفرینی ظاهر طبیعی دندانهایتان ، از راه حل های مناسب از هر نظر ، ونیرهای سرامیکی هستند و تنها در صورتی که البته دندانپزشک رضایت خود را نیز داده است.


روکش های کامپوزیت


ونیرهای کامپوزیتی از همان مواد پر کننده ساخته شده اند و جدیدترین انواع کامپوزیت دارای ویژگی های بدنی و زیبایی بسیار خوبی هستند. روکشهای کامپوزیت ممکن است مستقیم بر روی دندان قرار داده شده ، با دقت عمل کرده و آن را شکل دهند ، یا می توانند در آزمایشگاه ساخته شوند ، دقیقاً مانند روکشهای سرامیکی ، و سپس روی دندان سوار شوند. در صورت استفاده مستقیم ، معمولاً حداقل آماده سازی دندان مورد نیاز است ، از جمله محوطه زدن به عمق 1/0 تا 2/2 میلی متر ، مانند مورد ونیرهای سرامیکی. بدین ترتیب اطمینان حاصل کردیم که می توانیم از مواد استفاده کنیم اما هنوز جایی برای برآمدگی باقی نمی ماند که این یک نقص بسیار قابل مشاهده است. در موارد نادر ، ونیرهای کامپوزیتی ممکن است بدون نیاز به اتصال مجدد (روش بدون آمادگی) قرار گیرند.


ما آن را به بیمار واگذار می کنیم تا تصمیم بگیرد که آیا آنها می خواهند روکش کامپوزیتی یا سرامیکی بگیرند


ونیرهای کامپوزیتی برای اصلاح نواقص روی یک یا دو دندان کاملاً کاربردی هستند ، در این صورت دندانپزشک سعی خواهد کرد یک انتقال صاف از رنگ برای مطابقت با دندانهای مجاور فراهم کند. با این حال ، سایه هرگز با دندان های همسایه یکسان نخواهد بود.


وقتی بیمار آرزو دارد ظاهر کلیه دندانهای جلویی را بهبود ببخشد ، این کار با استفاده از ونیرهای کامپوزیت نیز قابل دستیابی است ، اما از آنجا که ونیرهای کامپوزیتی غالباً گاه به گاه نیاز به اصلاح دارند ، نگهداری تعداد زیادی از روکشهای کامپوزیت ممکن است کار بسیار زیادی باشد. بنابراین ، در صورت لزوم پیچیده تر روکش ، مواد سرامیکی است.

در حالی که روکشهای کامپوزیت نوعی به روزرسانی است که از نظر زیبایی شناسی و شکل آن دائمی نیست ، اما باید بصورت دوره ای ترمیم شود و به راحتی برداشته شود ، ونیرهای سرامیکی یکی از روشهای دائمی است. مانند تاج ، آنها اغلب بیش از 10 سال طول می کشند بدون تغییر رنگ ،

 درخشش و شکل خود روکش. دوام و دوام تنها یکی از مزایای روکشهای سرامیکی است ،

 زیرا پتانسیل زیبایی شناسی آنها به همان اندازه مهم است که استثنایی است. فقط ونیرهای سرامیکی می توانند طول و شکل دندانها را به حدی تغییر دهند که لبخند کاملی حاصل شود. روکش سرامیکی پوشیده نیست ، بنابراین پس از سالها به همین شکل به نظر می رسد ،

 در حالی که با انتخاب رنگ می توانید به ظاهری کاملاً طبیعی دست پیدا کنید. هنگامی که برای سنگ زنی لازم دندان ها برای آماده سازی برای قرار دادن روکشهای سرامیکی صحبت می شود ، ضخامت لایه ای که برای اتصال کامل روکش به دندان احتیاج به ماسه سنگی دارد ، 0.2-0.3 میلی متر است.


همچنین ، هنگام استفاده مجدد از نوشتن ، بسیار مهم است که از مینای دندان فراتر نروید تا پیوند یک ثبات طولانی مدت داشته باشد ، که این امر ، مجدداً تراز وسط قرار دارد. اگر بی نظمی های بیشتری وجود داشته باشد ، برای رفع صحیح نقص ها باید دندان ها را با تهاجمی تر درمان کرد. متأسفانه ، با این روش ممکن است به عاج برسیم ، پیوند را ضعیف تر کنیم ، که به نوبه خود باعث می شود روکش مستعد شکستگی شود. به همین دلیل ، در صورت عدم امکان اصلاح تراز با استفاده از براکت ها ، کلاه ، یعنی تاج را توصیه می کنیم.


روکشهای بدون آمادگی


روکشهای بدون آمپول نوعی از روکشهای سرامیکی است که نیازی به بازپرداخت مقدماتی ندارد. با پیشرفت هایی که در فن آوری دندانپزشکی به وجود آمده است ، روز به روز رایج تر شده است که یک روکش فوق العاده نازک روی یک دندان با همان اثر "مناسب مانند یک دستکش" قرار داده می شود که انگار محصور می شود. مطالعات خاصی نشان می دهد ، 

بدون نیاز به آماده سازی ، دندان ها و لثه ها حفظ می شوند ، و روکش هایی که بدون آماده سازی قرار گرفته اند ، حتی بیشتر از مواردی که نیاز به آماده سازی دارند ، دوام دارند. با این حال ، اغلب اوقات نمی توان از روکش های بدون آمادگی استفاده کرد. بعضی اوقات وقتی با دندانهای کوچک کار می کنیم و شکاف هایی در بین آنها وجود دارد ، در واقع آنها می توانند بدون استفاده مجدد از کشش کشیده شوند ، 

اما معمولاً از ونیرهای بدون آمادگی در اینجا استفاده نمی شود ، زیرا ممکن است برخی از دندان ها استخراج شده یا خطا خورده باشند ، که نیاز به مجدداً جهت تراز کردن موقعیت آنها دارد. . همچنین مشکل اختلال در مناسب بین بین روکش و دندان وجود دارد ، یعنی تجمع احتمالی مواد غذایی در داخل پیوند.


هزینه روکش دندان چقدر است؟


هزینه روکش کامپوزیت 50 یورو است ، در حالی که یک روکش سرامیکی 220 یورو قیمت دارد. اگر اصلاحات و همچنین جایگزینی روکشهای کامپوزیت را با موارد جدید هر سال یا بیشتر ارائه دهیم ، به همان هزینه طولانی مدت به عنوان روکشهای سرامیکی می رسد. فقط وقتی روکشهای کامپوزیت به عنوان موقت در نظر گرفته شوند ، تا زمانی که از روکشهای سرامیکی امکان تهیه آن را نداشته باشید ، آیا این امر به معنای مالی دارد که به دنبال این نوع روکش ها باشید.


در حالی که گزینش برای روکشهای سرامیکی به معنای تصمیم گیری در مورد زندگی نسبتاً مهم است ، زیرا این امر مستلزم تأمین مالی قابل توجه و یک رویه تهاجمی ، هرچند کوچک است ، ما به هیچ وجه وقتی از ناهنجاری های خاصی وجود دارد که با اصلاح آنها نمی توان از روکش کامپوزیت دور شد. از آنجا که بیمار بیشتر از دست دادن و با حداقل هزینه بدست می آورد.

6 نکته برای مراقبت از دندان های کامپوزیت که دانستن آن ها بسیار مفید است!

حال که شروع روال مطلب گذاری در این بلاگ، در خصوص کامپوزیت دندان صحبت کردیم، به نظرم بد نیست چند مطلب مرتبط و هم جهت با همین نوع عمل زیبایی داشته باشیم و سپس وارد موارد دیگر شویم. 

در این مطلب به مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان می پردازیم که چطور یک دندان کامپوزیت خوب و سالم را تا مدت زیادی برای خود با جلوه و شکوه اول حفظ کنیم: 


1. برای حساسیت موقتی آماده باشید


برخی از بیماران حساسیت دندانی را بلافاصله پس از عمل کامپوزیت دندان تجربه می کنند. درک این نکته مهم است که حساسیت موقتی کاملاً طبیعی است و هیچ نگرانی برای آن وجود ندارد.


در طی روش ، مینای دندان کاهش می یابد تا فضای کامپوزیت ها جای بگیرد. دندانهای ضخیم تر حساسیت بیشتری دارند.


این حساسیت طبیعی است و باید بعد از چند روز کاملاً فروکش کرد.


2. با دندان های کامپوزیت مانند دندانهای طبیعی رفتار کنید


برای سالم نگه داشتن کامپوزیت ها و سفید بودن لازم نیست برای نگه داشتن روکش ها از آن استفاده کنید.


با حفظ بهداشت روتین دندان ، کامپوزیت دندان را مانند دندانهای طبیعی خود درمان کنید.

 بهترین راه برای مراقبت از کامپوزیت ها ، مسواک زدن دو بار در روز ، مرتبا نخ زدن و استفاده از دهانشویه فلوراید برای مبارزه با پوسیدگی است.


3. یک مسواک بهتری خریداری کنید


مسواک درست در مورد مراقبت مناسب از کامپوزیت های دندانی تفاوت بزرگی ایجاد می کند. در بسیاری موارد ، برس های سخت باعث درخشش و صافی ونیرها می شوند. در برخی موارد شدید ، مسواک زدن بیش از حد با موهای سخت حتی می تواند آنها را خراش دهد.


کامپوزیت های دندان قوی هستند ، اما بدون جبران کل روکش ، هیچ آسیبی به آنها برطرف نمی شود.


بهترین راه برای جلوگیری از خراشیدن یا صدمه زدن به روکشهای دندانی ، خرید مسواک نرم و یادگیری مسواک زدن به روش مناسب است.


4- سنگ زنی دندان های خود را متوقف کنید.


بسیاری از افراد هنگام خواب دندان های خود را خرد می کنند. این به طور کلی برای دندان ها مضر است ، اما به ویژه برای کامپوزیت دندان خطرناک است.


سنگ زنی می تواند کامپوزیت ها را بپوشاند و به ساختار و قرارگیری آنها آسیب برساند. برای محافظت از روکش ها در برابر آسیب در طول شب ، یک محافظ دهان خریداری کنید.


دندانپزشکان شما می توانند از دهان محافظ سفارشی استفاده کنند تا به وضعیت مطلوبی بهتر برای دهان بیمار برسد.


5- در مورد دندانپزشک تجدید نظر کنید


همیشه با کارشناس مشورت کنید. قرار ملاقات ها و معاینه های پیگیری را با دندانپزشک خود تعیین کنید تا اطمینان حاصل شود از شخصی که با چگونگی ظاهر آنها مراقبت می کند ، از مراقبت از کامپوزیت دندان استفاده خواهد شد.


یک دندانپزشک همچنین می تواند در مورد اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از هرگونه خسارت مشاوره و پیشنهادات درمانی یا تغییر شیوه زندگی را برای اطمینان از ماندگاری کامپوزیت دندان تا زمانی که ممکن است توصیه کند.


6. از آسیب رساندن به مواد خودداری کنید


نکته مهم دیگر که باید به خاطر داشته باشید این است که اگر چیزی به دندانهای طبیعی آسیب برساند ، می تواند به کامپوزیت دندان آسیب برساند. ونیرها در معرض پوسیدگی طبیعی قرار دارند و برای جلوگیری از حفظ ظاهر ونیرهای دندانی چندین چیز وجود دارد.


این موارد شامل غذاهای سخت یا چسبنده مانند آب نبات یا غذاهایی است که باعث لکه دار شدن دندان ها مانند قهوه ، شراب و آبمیوه های تیره می شوند.


نکته پایانی: 

روکش دندانپزشکی تنها اولین قدم برای سرمایه گذاری در سلامت دندان شما است. از کامپوزیت های خود به خوبی مراقبت کنید تا مطمئن شوید که سرمایه گذاری شما مسبب ثمر خواهد شد.

کاش قبل از اینکه کامپوزیت دندان انجام دهم این موارد را می دانستم!

پاگر تا به حال به کامپوزیت دندان فکر کده اید تا دندان هایی زیبا، منظم و سفید داشته باشید؛

 ویفر نازک چینی از پرسلن که به طور دائم به دندان متصل شده است تا رنگ ، شکل و یا قرارگیری آن در دهان را پوشانده باشد 

ابتدا این مطلب را بخوانید تا تجربه ، حسن نیت ارائه دادن مایکل آپا ، DDS را درک کنید. یک دندانپزشک آرایشی و بهداشتی در NYC ، LA و دبی (با عنوان مجسمه لبخند - منظور من این است که نام او ممکن است مایکل آنژ نیز باشد). از آنجا که کامپوزیت A) برای همیشه (خوب ، نوع) و B) بسیار گران قیمت است.


1. بدست آوردن نتایج واقع بینانه از کامپوزیت دندان


این یک روش زیبایی شناسی است ، اما این یک عمل جدی دندانپزشکی (!!) است ، بنابراین می خواهید کارهای دندانپزشک زیبایی را ببینید تا مطمئن شوید که آنها خوب هستند و سبک آنها را دوست دارید. 

همچنین ، اطمینان حاصل کنید که قبل و بعد از آنها را تأیید کرده اید ، و می توانید 10 سال بعد کارهای آنها را ببینید و هنوز هم مانند آن هستید. به کامپوزیت هایی مانند شغل مشاغل برای دهان خود بیاندیشید ... می خواهید قبل از گذاشتن آنها اطمینان حاصل کنید که دوست دارید آن نوزادان را دوست داشته باشید زیرا بیرون آوردن آنها مانند یک تجربه سرگرم کننده نیست ، و این شما می خواهم که آنها به دنبال ~ rEaL باشند.


2.کامپوزیت دندان فقط یک آپشن است؛ نه ضرورت!


اگر دوست ندارید ظاهر دندان یا لبخند کلی را دوست داشته باشید ، هر کسی می تواند از ونیرها بهره ببرد ، اما دکتر آپا عمدتا افرادی را می خواهد که می خواهند یک مسئله را تصحیح کنند. به عنوان مثال ، او بیمارانی دارد که نمی خواهند بریس خود را ببندند (باز هم!) هنوز دندانهای کج دارند ، برخی دیگر که رنگ دندانهایشان را دوست ندارند و می خواهند آنها را بطور دائم سفید کنند ، و برخی از بیمارانی که دندانهای جلوی خود را قطع کرده اند. یا یک دندان جلوی خاکستری داشته باشید که از ابتدا روی زمین بیفتد ، یا اینکه در گذشته چینی های چینی ضخیم تری انجام داده اید و طبیعی تر خواهید داشت.


3. یک طرح لبخند با کامپوزیت برای همه مناسب نیست.


"بیماران با ایده هایی در مورد آنچه که در مورد دندان های خود دوست ندارند وارد می شوند ، و سپس وظیفه من این است که آنچه را که دوست ندارند ، بردارم و در واقع آن را برای آنها کار کنم." FYI: بر خلاف مدل مو ، شما فقط نمی توانید از جیجی حدید به دفتر خود یا شخص دیگری عکس بگیرید و بگویید که من لبخند دقیق او را می خواهم ، لطفا! زیرا آنچه که برای چهره وی مفید است نخواهد بود.

دکتر آپا خاطرنشان می کند: "نکته جالب در مورد کاری که انجام می دهم مربوط به سفارشی سازی است." "ابتدا با بیمار بحث می کنم که چه چیزی براساس خواسته های آنها امکان پذیر است. من شخصیت آنها ، نحوه صحبت کردن ، عبارات بیان شده را نیز در نظر می گیرم ، لبخند واقعی آنها تا چه اندازه بالا می رود و به یک لبخند اجتماعی می پردازد ، و غیره." اطمینان حاصل کنید که آنها لبخند مورد نظر خود را دریافت می کنند ، ضمن اینکه مطمئن می شوند که دندان های آنها نیز به طور عملکردی کار می کنند تا هنوز بتوانند غذا بخورند. " سپس ، دو روش برای آزمایش یک لبخند وجود دارد: "یکی ، مجسمه سازی مستقیم یک کامپوزیت موقتی است که ایجاد و در بالای دندانهای آنها قرار می گیرد تا به آنها نشان دهد که ما می توانیم به چه چیزی برسیم و راه دوم استفاده از فناوری برای ایجاد دیجیتال است. ارائه که شامل چندین عکس گرفته شده از بیمار است ، "دکتر آپا توضیح می دهد. "سپس ، به صورت سه بعدی ، تیم من لبخند جدید پیشنهادی خود را به بیمار نشان می دهد و ما از آنجا می رویم."


4- نواقص = کمال.


دکتر آپا اعتقادی ندارد که دندان ها به نظر کامل برسند. درعوض ، او می خواهد شخصیت لبخند شما را حفظ کند ، در حالی که آن را تقویت می کند. او همچنین نمی خواهد که کارهای دندانپزشکی وی قابل توجه باشد (در اینجا دندان های کوچک به نظر نمی رسد!)؛ او می خواهد مردم به بیماران خود نگاه کنند و فکر کنند احساس می کنند کاری انجام داده اند ، اما نمی توانم بگویم که چیست. وی گفت: "من در دبی روش هایی دارم که با بیماران آسیایی و همچنین افرادی از خاورمیانه رفتار می کنیم و سپس بیمارانی در نیویورک و لس آنجلس داریم که انواع مختلفی از ملیت ها را به وجود می آورد و هر یک به دندان های دارای شکل آناتومیک متفاوت نیاز دارند." آپا میگه "به عنوان مثال ، اروپای شرقی دندانهای مختلفی نسبت به آسیایی ها و غیره دارد ، بنابراین باید درمورد این باشد که کامپوزیت ها مانند دندانهایی که در واقع با آنها به دنیا آمده اند به نظر برسند. زیرا این زیبایی شناسی من است ... به نظر می رسد خارجی است ، شما آنچه را که با آنها آشنا است ، به بیمار بازگردانده نمی کنید. "


5- لازم نیست تمام دندان های خود را کامپوزیت کنید!


شما می توانید یک دندان انجام دهید (بیایید بگوییم وقتی کوچک بودید گرفتید و افتادید و اکنون آن را به یک بازیگر خاکستری) یا کل مجموعه دندانهای خود را بستگی کرد - این فقط به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. وی می گوید: "اگر مردم از من بخواهند که فقط دندانهای جلوی خود را انجام دهم ، پارامترهایی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنم." "به عنوان مثال ، هنگامی که من دندان های هودا را انجام دادم ، من فقط چهار جبهه را در جبهه بالا انجام دادم ، زیرا بقیه لبخندهای او در حال حاضر در جای خوبی بودند ، بنابراین من توانستم آن چهار کامپوزیت را کاملاً مانند یک قطعه پازل قرار دهم."


6. اگر قصد دریافت تزریق لب (یا هر نوع جراحی پلاستیک) را دارید ، قبل از انجام کامپوزیت دندان در مورد آن به دندانپزشک خود بگویید.


او می گوید: "هر کار دیگری که روی صورت انجام شود ، هرچه را که هنگام بررسی بیمارانم در نظر می گیرم از بین می برد." نکته جانبی: وی می افزاید: اگر تزریق لب انجام شود ، چه کامپوزیت هایی داشته باشید یا نه ، می تواند سایه ای روی دندان های شما بگذارد ، و آنها را خاکستری تر نشان دهد. وحشی ، درست است؟ WHO می داند.


7. رنگ کامپوزیت یک چیز واقعا فریبنده است.


وی می گوید: "مردم همیشه دوست دارند دندان هایشان طبیعی و سفید به نظر برسد." "اما دندان های شما طبیعتاً زرد یا سفید یا خاکستری دارند ، اما همه دوست دارند سفید سفید باشند. بنابراین ، این ترفند لبخند خود را سفید می کند بدون اینکه دندان های آنها متراکم ، مات و تقلبی به نظر برسد." برای یافتن سایه مناسب ، او عمدتاً به لحن پوست یک فرد نگاه می کند تا تصمیمی سفارشی گرفته شود ، که او به تیم سرامیک خود منتقل می کند. وی می افزاید: "اما من همیشه سایه بانهای موقت سایه ای را که به آن فکر می کنم نقاشی می کنم ، بنابراین بیمار می تواند از قبل آنرا تصور کند."


8- بعد از بحث درباره خواسته ها و نیازهای کامپوزیت خود ، نسخه های موقت ساخته می شوید.


برای اینکه مطمئن شوید می خواهید آنچه را که با دندانپزشک خود صحبت کرده اید دوست دارید ، یک قالب از دندان های شما گرفته شده و سپس کامپوزیت های موقت از یک کامپوزیت مایع ساخته می شوند. مانند یک طرح برای دندان های خود به آن فکر کنید. دکتر آپا به طور خاص نقشه های جدید لبخند شما را ترسیم می کند تا بتواند از شما عکس بگیرد و تصمیم بگیرد که آیا دوست دارید به جلو بروید یا نه. آنها به اندازه کامپوزیت دندان چینی براق نخواهند بود و کمی حجیم تر هستند ، اما نگران نباشید ، آنها فقط ... موقت هستند.


9- برای مشاوره هزینه ای در نظر گرفته شده است (به هر حال در عمل دکتر آپا).


تمام موارد فوق در مشاوره مورد بحث قرار گرفته است که ، برای بیماران دکتر آپا مبلغ 500 دلار است ، اما اگر تصمیم دارید که با روال پیش رو بروید ، مبلغ آن به مبلغ قبض کلی شما می رود. سرها به بالا: ونهای چوبی از وی 4000 دلار دندان دارند ، اما در جای دیگر این کشور می توانند از 1000 دلار تا 4000 دلار باشند.


10. هنگامی که به برنامه کامپوزیت خود متعهد شدید و بفهمید که به چه تعداد مورد نیاز نیاز دارید ، قالب های بیشتری ، پرتوهای X و عکس گرفته می شود.


سپس ، شما روز بعد برای آمادگی دوباره برمی گردید.

11. "دبستان" به این معنا نیست که دندان شما به اندازه کوچکی از یک توپی تراشیده می شود.

"نود و نه درصد از زمان ، من برای به دست آوردن همه این موارد قبل و بعد از بعد از مشاهده ، لازم نیست بیشتر از .5 میلی متر را اصلاح کنم." آپا توضیح می دهد.

وی گفت: "کل آنچه که باعث می شود دندان های من از بیشتر متفاوت باشد این است که من لبخند نهایی را قبل از شروع حتی طراحی می کنم ، بنابراین به من این امکان را می دهد که وقتی می توانم آنچه را که باید برای آمادگی دندان ها انجام دهم ، فوق العاده حداقلی باشم." می افزاید


به عنوان مثال ، اگر به دندانهای کج بزرگ و خاکستری نگاه کنید ، این زمانی است که او واقعاً باید دندانهای خود را اصلاح کند تا ظاهر مورد نظر شما را به دست آورد. اما اگر دندان و شکاف های کوتاهی دارید ، او لازم نیست به همان اندازه "آمادگی" اصلاح مو را انجام دهد.

12. یا می توانید ونیرهای جزئی (تمام دندان شما را پوشش ندهد) یا کامل (آنها کل دندان شما را می پوشاند) دریافت کنید.

هر مورد متفاوت است ، شما می توانید بسته به نیاز خود ، پرسلن را روی قسمت بالای دندان خود قرار دهید ، یا در بیشتر مواقع به 5/5 میلی متر کاهش برای کامپوزیت  کامل بپوشید.


13. بعد از اینکه روکش های جزئی یا کامل موقت خود را نصب کردید ، آنها را برای هفت تا 10 روز می پوشید.


دکتر آپا از این موضوع به عنوان "لبخند آزمایشی" یاد می کند. به این ترتیب می توانید ببینید که چگونه با "لبخند" جدید خود زندگی می کنید. سپس ، بعد از گذشت یک هفته ، دوباره برمی گردید و در مورد هر تغییری که می خواهید ایجاد کنید بحث می کنید. هنگامی که شما و دندانپزشک خود را در مورد آنچه می خواهید توافق کنید ، قالب های بیشتری گرفته می شود ، که برای تکثیر به یک سرامیک فرستاده می شوند. هنگامی که روکش های چینی آماده هستند ، آنها یک بار دیگر روی دندان های شما مناسب هستند تا مطمئن شوند که آنها یک بازی کامل هستند.


14- قبل از شروع مراحل درخواست چند ساعته ، با بی حسی موضعی شمرده می شوید.


صرف نظر از اینکه شما بخشی از ونیرهای کامل را انتخاب می کنید ، شما تحت یک روش پزشکی قرار می گیرید ، بنابراین بی حسی موضعی لازم است. از آن به عنوان یک عمل جراحی پلاستیک برای دندان خود فکر کنید. اوه ، و بسته به تعداد ونیرهای شما ، می توانید ساعت ها در صندلی باشید. به عنوان مثال برای 10 دندان حدود سه ساعت است.


15. سیمان باندینگ برای چسباندن کامپوزیت روی هر دندان استفاده می شود.


دکتر آپا توضیح می دهد: "سیم پیوند نوعی ماده است که میکروسکوپی از دندان واقعی شما به پرسلن پل ایجاد می کند تا به دندان شما بچسبد و یکی شود." "این را به عنوان چسب ناخن فشرده فکر کنید. فقط شما نمی توانید این کار را پس از روشن شدن از بین ببرید." بعد از برقراری سیمان باندینگ و کامپوزیت روی دندان شما ، سیمان باندینگ با یک نور UV ریز بطور کامل درمان می شود تا همه چیز در جای خود تأمین شود. این روند برای 10 دندان حدود یک ساعت طول می کشد.