مای نایس فیس بلاگ | مجله زیبایی

مجله زیبایی مای نایس فیس ارائه کننده مقالات جذابی در حوزه زیبایی صورت

مای نایس فیس بلاگ | مجله زیبایی

مجله زیبایی مای نایس فیس ارائه کننده مقالات جذابی در حوزه زیبایی صورت

انواع روکش های دندان با معرفی کامل

مواد مورد استفاده در ساخت روکش ها کامپوزیت و سرامیک هستند. روکشهای کامپوزیت دندان از نظر زیبایی نسبت به روکشهای سرامیکی پایین تر هستند ،

 به اصلاحات مکرر احتیاج دارند ، و ماندگاری چندانی ندارند ، اما نکته قوت آنها در این واقعیت نهفته است که ساخت آنها بسیار آسانتر و به مراتب ارزانتر نسبت به روکشهای سرامیکی است.

 از طرف دیگر ، در صورت تمایل برای بازآفرینی ظاهر طبیعی دندانهایتان ، از راه حل های مناسب از هر نظر ، ونیرهای سرامیکی هستند و تنها در صورتی که البته دندانپزشک رضایت خود را نیز داده است.


روکش های کامپوزیت


ونیرهای کامپوزیتی از همان مواد پر کننده ساخته شده اند و جدیدترین انواع کامپوزیت دارای ویژگی های بدنی و زیبایی بسیار خوبی هستند. روکشهای کامپوزیت ممکن است مستقیم بر روی دندان قرار داده شده ، با دقت عمل کرده و آن را شکل دهند ، یا می توانند در آزمایشگاه ساخته شوند ، دقیقاً مانند روکشهای سرامیکی ، و سپس روی دندان سوار شوند. در صورت استفاده مستقیم ، معمولاً حداقل آماده سازی دندان مورد نیاز است ، از جمله محوطه زدن به عمق 1/0 تا 2/2 میلی متر ، مانند مورد ونیرهای سرامیکی. بدین ترتیب اطمینان حاصل کردیم که می توانیم از مواد استفاده کنیم اما هنوز جایی برای برآمدگی باقی نمی ماند که این یک نقص بسیار قابل مشاهده است. در موارد نادر ، ونیرهای کامپوزیتی ممکن است بدون نیاز به اتصال مجدد (روش بدون آمادگی) قرار گیرند.


ما آن را به بیمار واگذار می کنیم تا تصمیم بگیرد که آیا آنها می خواهند روکش کامپوزیتی یا سرامیکی بگیرند


ونیرهای کامپوزیتی برای اصلاح نواقص روی یک یا دو دندان کاملاً کاربردی هستند ، در این صورت دندانپزشک سعی خواهد کرد یک انتقال صاف از رنگ برای مطابقت با دندانهای مجاور فراهم کند. با این حال ، سایه هرگز با دندان های همسایه یکسان نخواهد بود.


وقتی بیمار آرزو دارد ظاهر کلیه دندانهای جلویی را بهبود ببخشد ، این کار با استفاده از ونیرهای کامپوزیت نیز قابل دستیابی است ، اما از آنجا که ونیرهای کامپوزیتی غالباً گاه به گاه نیاز به اصلاح دارند ، نگهداری تعداد زیادی از روکشهای کامپوزیت ممکن است کار بسیار زیادی باشد. بنابراین ، در صورت لزوم پیچیده تر روکش ، مواد سرامیکی است.

در حالی که روکشهای کامپوزیت نوعی به روزرسانی است که از نظر زیبایی شناسی و شکل آن دائمی نیست ، اما باید بصورت دوره ای ترمیم شود و به راحتی برداشته شود ، ونیرهای سرامیکی یکی از روشهای دائمی است. مانند تاج ، آنها اغلب بیش از 10 سال طول می کشند بدون تغییر رنگ ،

 درخشش و شکل خود روکش. دوام و دوام تنها یکی از مزایای روکشهای سرامیکی است ،

 زیرا پتانسیل زیبایی شناسی آنها به همان اندازه مهم است که استثنایی است. فقط ونیرهای سرامیکی می توانند طول و شکل دندانها را به حدی تغییر دهند که لبخند کاملی حاصل شود. روکش سرامیکی پوشیده نیست ، بنابراین پس از سالها به همین شکل به نظر می رسد ،

 در حالی که با انتخاب رنگ می توانید به ظاهری کاملاً طبیعی دست پیدا کنید. هنگامی که برای سنگ زنی لازم دندان ها برای آماده سازی برای قرار دادن روکشهای سرامیکی صحبت می شود ، ضخامت لایه ای که برای اتصال کامل روکش به دندان احتیاج به ماسه سنگی دارد ، 0.2-0.3 میلی متر است.


همچنین ، هنگام استفاده مجدد از نوشتن ، بسیار مهم است که از مینای دندان فراتر نروید تا پیوند یک ثبات طولانی مدت داشته باشد ، که این امر ، مجدداً تراز وسط قرار دارد. اگر بی نظمی های بیشتری وجود داشته باشد ، برای رفع صحیح نقص ها باید دندان ها را با تهاجمی تر درمان کرد. متأسفانه ، با این روش ممکن است به عاج برسیم ، پیوند را ضعیف تر کنیم ، که به نوبه خود باعث می شود روکش مستعد شکستگی شود. به همین دلیل ، در صورت عدم امکان اصلاح تراز با استفاده از براکت ها ، کلاه ، یعنی تاج را توصیه می کنیم.


روکشهای بدون آمادگی


روکشهای بدون آمپول نوعی از روکشهای سرامیکی است که نیازی به بازپرداخت مقدماتی ندارد. با پیشرفت هایی که در فن آوری دندانپزشکی به وجود آمده است ، روز به روز رایج تر شده است که یک روکش فوق العاده نازک روی یک دندان با همان اثر "مناسب مانند یک دستکش" قرار داده می شود که انگار محصور می شود. مطالعات خاصی نشان می دهد ، 

بدون نیاز به آماده سازی ، دندان ها و لثه ها حفظ می شوند ، و روکش هایی که بدون آماده سازی قرار گرفته اند ، حتی بیشتر از مواردی که نیاز به آماده سازی دارند ، دوام دارند. با این حال ، اغلب اوقات نمی توان از روکش های بدون آمادگی استفاده کرد. بعضی اوقات وقتی با دندانهای کوچک کار می کنیم و شکاف هایی در بین آنها وجود دارد ، در واقع آنها می توانند بدون استفاده مجدد از کشش کشیده شوند ، 

اما معمولاً از ونیرهای بدون آمادگی در اینجا استفاده نمی شود ، زیرا ممکن است برخی از دندان ها استخراج شده یا خطا خورده باشند ، که نیاز به مجدداً جهت تراز کردن موقعیت آنها دارد. . همچنین مشکل اختلال در مناسب بین بین روکش و دندان وجود دارد ، یعنی تجمع احتمالی مواد غذایی در داخل پیوند.


هزینه روکش دندان چقدر است؟


هزینه روکش کامپوزیت 50 یورو است ، در حالی که یک روکش سرامیکی 220 یورو قیمت دارد. اگر اصلاحات و همچنین جایگزینی روکشهای کامپوزیت را با موارد جدید هر سال یا بیشتر ارائه دهیم ، به همان هزینه طولانی مدت به عنوان روکشهای سرامیکی می رسد. فقط وقتی روکشهای کامپوزیت به عنوان موقت در نظر گرفته شوند ، تا زمانی که از روکشهای سرامیکی امکان تهیه آن را نداشته باشید ، آیا این امر به معنای مالی دارد که به دنبال این نوع روکش ها باشید.


در حالی که گزینش برای روکشهای سرامیکی به معنای تصمیم گیری در مورد زندگی نسبتاً مهم است ، زیرا این امر مستلزم تأمین مالی قابل توجه و یک رویه تهاجمی ، هرچند کوچک است ، ما به هیچ وجه وقتی از ناهنجاری های خاصی وجود دارد که با اصلاح آنها نمی توان از روکش کامپوزیت دور شد. از آنجا که بیمار بیشتر از دست دادن و با حداقل هزینه بدست می آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد